25-lecie marki TechnoNICOL

Ocena: 0
1064

W 2017 roku 25-lecie działalności obchodzi firma TechnoNICOL – największy europejski producent pokryć dachowych oraz materiałów izolacyjnych. W trakcie swojej działalności firma zyskała opinię producenta niezawodnych, nowoczesnych i bezpiecznych rozwiązań dla budownictwa. Dziś ponad 200 milionów ludzi na całym świecie żyje i pracuje w budynkach zbudowanych przy użyciu materiałów produkcji TechnoNICOL.

Obecnie korporacja TechnoNICOL składa się z 51 zakładów produkcyjnych, a jej produkty dostarczane są do 81 krajów świata. Od 12 lat firma z powodzeniem działa na polskim rynku.

TechnoNICOL proponuje rynkowi najnowocześniejsze materiały i technologie, łączące w sobie światowe doświadczenie oraz opracowania własnych centrów naukowo-badawczych. Materiały produkowane w fabrykach TechnoNICOL są poddawane wielostopniowej kontroli na każdym etapie wytwarzania. Proces rozpoczyna się już w momencie kontroli surowców przeznaczonych do produkcji, poprzez testowanie materiałów w trakcie procesu produkcyjnego, pełnej kontroli jakości wyrobów gotowych aż po realizację dostaw.

Wśród asortymentu marki znajduje się szeroki wybór nowoczesnych produktów do izolacji dachów oraz fundamentów. Są to przede wszystkim papy dachowe i hydroizolacyjne, w tym papy modyfikowane, papy oksydowane oraz tradycyjne. Inną grupę produktów stanowią membrany dachowe PVC, bitumiczne taśmy uszczelniające, styropian ekstrudowany XPS, skalna wełna mineralna, grunty, kleje i masy bitumiczne oraz gonty bitumiczne – w tym wielowarstwowe gonty laminowane Shinglas. Wyroby oferowane przez markę TechnoNICOL brały udział w realizacji licznych projektów architektonicznych w całym kraju. Należy do nich budowa Galerii Warmińskiej w Olsztynie, Centrum Handlowo-Rozrywkowego Sukcesja w Łodzi czy budynku Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej we Wrocławiu.

Wśród nowości oferowanych przez markę TechnoNICOL, wyróżnia się papa zgrzewalna Enviro Air. To odpowiedź marki na wyzwania stojące przed współczesną ekologią. Stworzony w laboratoriach marki przełomowy materiał stanowi ochronę nie tylko przed negatywnym wpływem promieniowania UV, ale także ma zdolność do redukcji stężenia szkodliwych tlenków azotu. Końcowy wynik to zmniejszenie ich ilości aż o 34 procent.

Inną nową propozycją TechnoNICOL jest Euro-Roll, niepalna wełna mineralna. To także produkt przyjazny dla środowiska, ponieważ w 84% jest on wykonany ze szkła pochodzącego z recyklingu. Dodatkowo cechuje się on zerowymi wartościami niszczenia warstwy ozonowej (ODP) oraz potencjału tworzenia efektu cieplarnianego (GWP). Jednocześnie jest to wełna mineralna o świetnej przewodności cieplnej.

TechnoNICOL przywiązuje dużą wagę do działań w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Wspólnie z Fundacją Polska Bez Barier, firma organizuje cykliczne warsztaty dla przyszłych architektów, którzy uczą się projektowania budynków dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. TechnoNICOL wspiera także lokalne społeczności – firma pomogła m.in. w odbudowie zniszczonej przez wichurę szkoły w Koniecpolu czy w budowie nowego domu małżeństwa spod Radzymina, które wskutek pożaru zostało bez dachu nad głową.

Realizacja takich projektów jest naturalną konsekwencją wartości, na jakich oparto działalność TechnoNICOL – nieszkodzenia środowisku i tworzenia przyjaznego oraz bezpiecznego otoczenia dla wszystkich ludzi.


TechnoNICOL

Źródło: Dachy, nr 8 (212) 2017

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:

Artykuły ekspertów

- Reklama -

Polecane firmy

Dachy - krok po kroku

Polecamy