#DumnyDekarz - czas profesjonalistów

Ocena: 0
1641

Ruszyła ogólnopolska kampania na rzecz dekarstwa w Polsce pod nazwą #DumnyDekarz. To inicjatywa mająca na celu promocję zawodu dekarza oraz wykonujących go profesjonalistów, prowadzona na stronie internetowej www.dumnydekarz.pl 

Kampania wspierana jest przez Polskie Stowarzyszenie Dekarzy, a patronat medialny nad nią objął m.in. nasz miesięcznik DACHY. 

Cel kampanii
Projekt pod mecenatem PSD oraz przy wsparciu popularnych mediów branżowych ma na celu podkreślenie wysokiej jakości dekarstwa w Polsce oraz profesjonalizmu cechującego reprezentantów tego zawodu. Chcemy zwrócić uwagę na to, jak ważna jest praca dekarzy, oraz na ogromną odpowiedzialność, jaka spoczywa na tych fachowcach, a co z tym związane – na kluczową rolę, którą zawodowi dekarze pełnią w rozwoju rynku budowlanego – mówi Anna Deran, Dyrektor Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy.

Projekt #DumnyDekarz to platforma, która umożliwia dekarzom pokazanie siebie, swoich sukcesów i rezultatów wyzwań, jakie codziennie stawia przed nimi ich wymagający zawód. Tym samym odpowiada na wymagania rynku związane również z brakiem rąk do pracy.

Podziel się zdjęciem
W projekcie #DumnyDekarz może wziąć udział każdy profesjonalista z branży, dla którego ważna jest promocja wysokiej jakości usług dekarskich oraz budowanie świadomości na temat specyfiki tego zawodu. Wystarczy za pośrednictwem serwisu internetowego www.dumnydekarz.pl podzielić się zdjęciem prezentującym swoją pracę lub pasję.

Misją projektu jest inspirowanie zarówno dekarzy z wieloletnim doświadczeniem, jaki i młodych adeptów tej sztuki. Zawód dekarza to profesja wymagająca ogromnej wiedzy z zakresu blacharstwa, ciesielstwa, ale też wiedzy produktowej czy materiałowej. Chcemy pokazać, że dekarze to nie tylko profesjonaliści, ale przede wszystkim pasjonaci, dumni z tego, co robią – wyjaśnia dyrektor Anna Deran. 

Wyższy cel
Za każde unikalne udostępnienie zdjęcia z logo projektu #DumnyDekarz w mediach społecznościowych na konto Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy zostanie przekazane 10 zł na jego cele statutowe, m.in. na upowszechnianie zawodu dekarza, blacharza i cieśli oraz na dbanie o dobre imię i prestiż tego środowiska. Zgromadzone dzięki udostępnieniom środki finansowe posłużą także do ufundowania stypendiów w roku szkolnym 2019/2020 dla najlepszych uczniów klas dekarskich. 

Na stronie internetowej pod nazwą  www.dumnydekarz.pl uruchomiono specjalny generator grafik, który po wprowadzeniu zdjęcia oprawi je w logo akcji i pozwoli na publikację na swoim koncie na facebooku.

Wywiady z profesjonalistami
Akcji #DumnyDekarz towarzyszy premiera wydawnictwa Dekarze 01/2019, prezentującego zbiór wywiadów z przedstawicielami wybranych firm dekarskich, cieszących się wieloletnią renomą na rynku.

Partnerstwo i zaangażowanie to dwie wartości doskonale znane środowisku dekarskiemu. Dekarze stanowią niedocenioną grupę zawodową. Największym wyzwaniem jest spadek zainteresowania tym zawodem wśród młodego pokolenia. To potwierdzają dekarze, z którymi przeprowadziliśmy wywiady opublikowane w wydawnictwie branżowym Dekarze 01/2019. Profesjonalistom brakuje czasu, aby dzielić się doświadczeniem z szerszym gronem adeptów tego zawodu. Aktywność wybranych fachowców na tym polu potwierdza jedynie regułę – mówi Magdalena Zarzycka reprezentująca markę Dakea, która również objęła projekt #DumnyDekarz swoim patronatem.

Dekarze 2019
A oto przykłady dekarzy, którzy pokazali swoje zainteresowania w zbiorze wywiadów Dekarze 01/2019

O tym jak zmieniło się rzemiosło od czasów, kiedy to wszystko trzeba było ciosać od siekiery oraz o tym, jak odbierana jest współcześnie kobieta na dachu opowiadają Jan i Agnieszka Stożek. Z kolei między innymi o pomysłach na promocję firmy dekarskiej i jak to zrobić, aby nie trzeba było wsadzać klienta do samochodu i obwozić po realizacjach mówią Marek i Paweł Francuz.

Daniel Baliński i Marcin Solarek to dekarze z misją kształcenia innych w zawodzie, choć jak przyznają – cierpliwości niełatwo się nauczyć. Bracia Bednarscy – Karol, Sylwester i Wojciech – połączyli pasję zawodową z pasją po pracy i od lat jeśli nie są na dachu, to można znaleźć ich na paralotni. 

Wywiady prezentowane na łamach wydawnictwa Dekarze 01/2019, które można pobrać na stronie internetowej kampanii, prezentują specyfikę współczesnych firm dekarskich oraz niesamowite zaangażowanie dekarzy w jakość wykonywanej pracy. To lektura obowiązkowa dla wszystkich z branży oraz młodzieży decydującej się na pracę i rozwój umiejętności na dekarskim polu.

Źródło i zdjęcia: dumnydekarz.pl

Źródło: Dachy, nr 5 (233) 2019

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: